Hallituksen esittely

Vanhempainverkoston hallituksen uusia ja vanhoja jäseniä vuonna 2018.

Tiia Östberg, puheenjohtaja

Minulla on kaksi nyt jo yläkouluiässä olevaa poikaa ja olen nyt verkoston puheenjohtajana toista vuotta. Hallitustoiminnassa olen ollut mukana jo useamman vuoden. Mukaan vanhempainyhdistystoimintaan lähdin aikoinaan lasten päiväkodin sekä alakoulun kautta. Toimin Anttilan koulun vanhempainyhdistyksessä ensin varapuheenjohtaja, jonka jälkeen puheenjohtajana neljä vuotta. Nykyään olen Koivusaaren koulun vanhempainyhdistyksessä puheenjohtajana. On ollut upea kokemus ja ainutlaatuinen tilaisuus olla mukana eri vanhempainyhdistyksissä kaikki nämä vuodet ja olla osallisena lasten kouluarkea tätä kautta.

Heidi Okkonen, sihteeri

Lapsia perheessä kolme, joista nuorin Kartanon yläkoulussa, keskimmäinen Järvenpään lukiossa ja vanhin muuttanut jo pois kotoa opiskelemaan kauppatieteitä. Vanhempaintoimintaa liityin aikanaan kun esikoinen  aloitti koulun Vihtakadulla v. 2004, siellä tulikin toimittua täydet 12 vuotta. Verkostossa olen toiminut vuodesta 2011 - mielenkiintoista ja antoisaa, Tervetuloa mukaan :)

Jenni Marttinen, rahastonhoitaja

Olen neljän lapsen (Aino 5, Heikki 7, Lauri 14 ja Selma 16). Ammatiltani olen lähihoitaja ja teen sijaisuuksia lastenkodissa. Vanhempainverkostossa olen ollut mukana nelisen vuotta. Vanhempaintoiminta on antoisaa! Vanhempainverkostossa pääsee konkreettisesti vaikuttamaan kodin ja koulun yhteistyöhön ja siihen millainen kaupunki Järvenpää on lapsille ja perheille asua ja elää. Lisäksi olen saanut vertaistukea ja ihania ystäviä muista vanhemmista. Jatkossa olen mukana vaikuttamassa myös kaupunginvaltuustossa uuden valtuuston aloittaessa kesäkuussa 2017. Vanhempainverkosto on poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton yhdistys, mutta on tärkeää, että lasten ja perheiden asioista on päättämässä myös niitä, joilla on arjen asiantuntemusta, toisin sanoen meitä tavallisia äitejä ja isiä. Kannustankin kaikkia mukaan, oli sitten kyse oman luokan, koulun tai Vanhempainverkoston toiminnasta. Yhdessä olemme enemmän!

Terhi Velo, hallituksen jäsen

Olen 4 ja 9-vuotiaiden poikien äiti, ammatiltani psykiatrinen sairaanhoitaja. Yhdistystoiminnasta on aikaisempaakin kokemusta muista yhteyksistä, Vihtakadun vanhempainyhdistyksen toiminnassa aloitin heti kun poika meni ensimmäiselle luokalle. Toimin tällä hetkellä Vihtakadun vanhempainyhdistyksen sihteerinä. Koen tärkeäksi olla aktiivisesti mukana kodin ja koulun välisessä yhteistyössä ja pysyä ajantasalla siitä mitä koulussa tapahtuu. Bonuksena tietenkin monta uutta ja mukavaa tuttavuutta!